tisdag 20 december 2011

Jagär inte sjuk, bara trött.

Dom flesta brukar ha en massa Nyårs löften jag vet inte om det är för att summera året som gått. Det brukar jag aldrig ha, men jag kommer aldrig att glömma summeringen av detta året.
Nov 2011 stannade livet för mig.
Jag har gått in i en livskris orsakad av för mycket stress i min kropp det börjar jag förstå nu. Jag har slutat att bortförklara för mig själv.
Träffade min läkare igår och han har delat in allting i olika faser, just nu är jag inne i avskalningsfasen.
Det är då man stänger av all komunikation med omvärlden, vill inte träffa någon, vill absolut inte vara där någon kan känna igen en, svarar inte i telefon, tappar lusten till allt.

Han frågade mig om jag blivit förbannad ännu? Jag, vad då? nä, det har jag inte? Det kommer du att bli och det ska du, det e bra!!

Han är en fatastisk läkare, han ser rakt igenom mig och han har t om fått mig att förstå varför jag måste äta medicin....antidrepressiva tabletter, fy fasiken..... Det ska vara min bensin till hjärnan, den som inte fungerar längre.

Han vill få mig att förstå att detta är min möjlighet att börja om, han vill få mig att inse att jag ska stanna upp och se mig omkring och tänka efter vad jag gjort för att försätta mig i denna situationen.

Så nu till den stora frågan: Vem är jag egentligen och vad vill jag med mitt liv?

Jag har sedan igår bestämt mig för att ta denna möjlighet att faktiskt förändra mitt liv, steg för litet steg, till ett liv som är sant och, som jag kan stå för.
Ett liv om är lugnare som ska utgå från mig och mitt inre.
Jag ska fylla det med kreativitet, glädje, kärlek och energi.

Jag är inte sjuk, jag är utbränd! Min kloka läkare förklarade så här:
En utbränd människa är en människa som vars kropp har reagerat på ett sunt
sätt på en osund situation.
Så se dig som kompetent frisk människa som just nu behöver en period av återhämtning och omställning, för att kunna göra de förändringar som behövs för att livet sedan ska bli bättre.

1 kommentar:

  1. Efter att ha kännt dig i många år är det på tiden att du stannar upp!! Vem är du och vad står du för..
    Krya på dig

    SvaraRadera