lördag 3 december 2011

....drömde en dröm inatt...

vaknade efter att ha sovit en skön sömn för en gångs skull, jag vaknade och mindes att jag hade drömt, vanligtvis brukar man inte komma ihåg vad man drömt så tydligt men jag kommer ihåg!!
Vem vet denna dröm är kanske det som jag ser som ljuset långt därframme i denna mörka tunnel.
I drömmen bodde vi i ett större hus, mer likt en gård i samma stil som det vi bor i nu, det fanns en stor innergård med kullersten... vi bodde där tillsammans allihopa, alla ni mina ljuvliga flickor. Vi flyttade dit för att vi alla skulle få plats....
På vår gård fanns det 3 längor, i den ena var en del ett stall där jag och (I) hade vår häst som vi givetvis kunde ta hand om allihopa.
I en annan del av den längan hade jag min gårds butik som vi hade öppet i på helgerna. Vi sålde loppis fynd som jag fixat till, och en massa underbara gamla ting... man kunde till och med ta en kopp kaffe o slå sig ner vid ett av dom gamla  vackra borden sitta på en knirrig stol och ville man kunde man få köpa både stol och bord...
Ser även min gamla mor sitta o sticka något vackert i hörnet av butiken, hon älskade att vara där och små prata med kunderna som kom in.....
Givetvis i min dröm så mådde jag fantastiskt bra, arbetade med det jag älskar, träning. Men i drömmen jobbade jag för mig själv åkte runt på olika anläggning och höll pass, föreläste om hur det är att vara i det svarta hålet men komma upp och känna sig ännu starkare en någonsin....fast på egna villkor....Ge andra styrka att komma tillbaka.....Få känna att jag kan göra någon glad.
Det händer mycket i en dröm.... för i en annan längapå vår gård så hade vi ett garage till  min älskade man och mig där vi kunde ha våra motorcyklar, med dom tog vi en liten tur då och då. Vi delade  även minnen av att vi varit på en motorcykel semester på Irland, kört runt på slingrade vägar och njutit av naturen....stannat på någon mysig pub och tagit en en kall öl.....
Drömmar är ibland som en vitamin injektion, för idag har det varit en bra dag,hela dagen....
Sitter nu i soffan i mina goa pyamasbyxor, stoppat fötterna i min för tidiga julklapp .. ett par ljuvliga ulltofflor, brasan är tänd och väntar på att kaffet ska rinna ner.
I dag är en bra dag....jag tar en dag i taget.
/ A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar