torsdag 12 januari 2012

Min första protest!

Jag gick i 5 e klass och jag hade blivit av med min demon. Pappa hade flyttat ut, mamma stod stark och krävde skilsmässa. Jag kunde inte vara lyckligare, men lyckan vändes snabbt i totalförvirring.... mamma träffade en ny man.

Det blev en fullständig inre kaos, jag förstår idag som vuxen men då när man var liten var jag djupt besviken. Kunde det inte bara vara vi.
Mannen hon träffade var en bekant till pappa, så det blev ännu konstigare och han var ung, lika gammal som min älsta bror.
Mamma behövde honom jag förstår det nu, men han såg konstig ut tyckte jag.
Polisonger på sidorna så var som ett yrväder, han hade lingonklase till örhänge och det faktum att han var i min brors ålder...det tog.

Min pappa blev helt galen när han fick reda på det, galen av svartsjuka.
Han förföljde mamma, hotade henne, sykade henne till bristningsgränsen.
Vi fick flytta för att han inte skulle hitta oss, flytta från stan min älskade hemstad. Jag var förkrossad.

Vi flyttade ut på landet, jag fick lämna alla mina underbara vänner och flytta ut på landet...... jag skulle börja sjätte klass.

Jag protestrade vilt, jag blev odräglig, jag hade min nya skola, hatade alla, hatade lärarna.
Hade svårt att få vänner, dom tyckte jag pratade konstigt och var kaxig.
Jag sökte mig till en tjej i min klass, en flicka som mådde lika kasst som jag, hon hade förlorat sin mamma i cancer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar