söndag 1 januari 2012

En riktig bitterfitta!!

Sverige är ett fantastiskt land att leva i för vi har yttrande frihet!!
Jag har tydligen fått nya läsare på min blogg, vilket jag finner väldigt roande!!!
Jag fick sådan energi på min löparrunda precis och kände att jag bara måste berätta, jag känner hur jag flyger fram och skrattar hela tiden....
Det finns tydligen någon/några som skulle behöva en egen blogg där dom kan skriva av sig.....

Men men nu kommer vi det roliga, först var det det nog det faktum att denna kvinna kallar sig för små smeknamn när hon komenterar, först var det Mianr1, sedan blev det You know!!skickar 2 inlägg så att det verkligen kommer fram och det som roade mig mest var klockslaget det var skrivet på Nyårsnatten runt 04 på natten, det är ju helt underbart att jag finns i hennes tankar och att dom lägger energi på mig denna dag/natt. Det måste ha varit en lyckad fest igår......

Nå väl, denna kvinna har lättat sitt hjärta förut och talat om hur dålig mamma jag är , om jag minns rätt så skämdes hon över att kalla sig mamma när det fanns sådana som mig, jag var inte värd att ha barn....
Känner lukten av en riktig bitterfitta!!!!
Samma kvinna kallar sig min gamle vän....mnj jag tror nog att det blev lite fel där för vänner har vi aldrig varit.....bekanta kanske där går nog gränsen...
Nå väl om hon då vill kalla sig min vän och tro att hon vet allt om mitt bagage och om mitt liv som varit.. då undrar jag var hon har för gränsdragning i rätt och fel......
Hon är då nämligen min gamle vän som hon säger, hon är ialla fall min gamla granne, vars man vill skilja sig från henne....ja jag försökte stötta henne som grannar gör med promenader...., vi tog även ett glas vin någon gång, vi pratade. Men vissa människor känner du på en gång i magen att det här är dåliga vibbar.... man känner att man INTE ska släppa in. Falskhet lyser igenom.
Så då är vi där med den där vänskapen igen..... var går gränsen är det okej att knulla med sin väns man, ja senare blev det ju exman......
Sedan tycker man det är helt okej att promenera över gatan till grannen och flytta in i sin så kallade ex vän s hus, sova i min gamle säng, leva med mina gamla möbler eftersom jag lät allting stanna!!
Hjälp tänkte jag, känns inte det konstigt..... det hade inte jag fixat.
Men hon tänktesäkert jag gör hela racet.... så hon kör omkring i min gamle bil, jag glömde nämna att hon har ju ärvt min gamle man, han som jag skilde mig från.....

Man kan ju faktiskt säga att hon har ju en förkärlek för Vintage saker, lite Shabby chic kan man ju säga.
Men sen måste man ju sätta lite egen prägling på det hela, med tanke på att kvinnan bara har 2 barn och jag har 4, då måste hon ju jobba på detta faktum och verkligen sätta in stöten och skaffa sig ett litet " kärleksbarn"
till den lilla klanen.
Det tragiska kanske var att detinte blev "sonen" som är hett eftertraktad, men va sjutton kör på en liten gullunge till så har man 4, då är vi" likisar".
Kör på efternamnet också sen e det klart!!

Ja du måste vara sååååå lycklig som sitter uppe på nätterna och komenterar min blogg... jag undrar varför ni läser den alls?? Men kul att jag roar, snälla fortsätt.

Du måste vara super lycklig, som fick en go örfil av din stora kärlek en Nyår, blev sedan utslängt men fick komma tillbaka ....ärvt mitt gamla liv och pekar finger mot mitt.

Ledsen att säga dig detta, du kommer aldrig någonsin ersätta mig , njut så länge det varar....

Jag går med mitt huvud högt,jag är stolt över mig själv, lever det liv som jag själv valt, lever i mitt eget hus med en man som inte vill förändra mig, utan någon som höjer mig.Jag kommer ALDRIG någonsin tryckas ner av lögner eller förtal, så lägg din energi på något annat.

Självklart så ser du nöje i att följa min blogg så gör det , glöm inte att nöjet helt på min sida.

Jag går med huvudet högt, med ro i min själv!!
/ A

6 kommentarer:

  1. Då jag sitter och läser detta undrar man hur någon kan sjunka så djupt.Hon är och förblir ett andrahands val och försöket att klättra till toppen innebär tydligen att trampa på dig. Ja hon kommer ingen vart utan snarare sjunker längre ner.Sträck på dig och njut av det underbara liv du har nu .

    SvaraRadera
  2. Jag ryser..Kärlek till dig <3<3<3

    Kram Patrik Norén

    SvaraRadera
  3. Fokusera på dig själv, lev här och nu, dina underbara barn kommer alltid att vara dina, mår du bra mår alla bra, tänk på dig själv och lev det liv du vill leva med din själsfrände.
    Fokusera på dig själv och låt dem som vill fokusera på dig, som vatten på en gås.

    //Enzo

    SvaraRadera
  4. Fölåt men jag kan inte låta bli att le liiite.Bitter fitta är rätta ordet för en sådan"vän".Skrapat ihop resterna av ditt gamla liv o försöka leva det hahaha kan bara bli fel.Ser dom gånger vi stöter på varandra att du är så lycklig med ditt liv Ann-loou.Dina underbara töser har den bästa av mödrar.Lev lev lev o ägna inte den kvinnan fler tankar.Hon mår väldigt dåligt.Stor kram fina Ann-loou /Sussie (IKEA)

    SvaraRadera
  5. Sådan vän skulle inte jag vilja ha!! Vad lär den kvinnan sina döttrar?? Att det är okej att förnedra sig med en gift karl?? Hmmm

    SvaraRadera
  6. Vem är Vi som har rätt att dömma andra människor.
    Det har pratats tidigare om att det finns två sidor på ett mynt. Är vi så insatta i denna härvan att vi har rätt att dömma någon.
    En skiljsmässa är hemsk för alla berörda, barn och föräldrar. Det man kan gör är att lyssna på smärtan från alla håll och inte glömma att försöka behandla alla (barn och vuxna) med respekt. För det finns en morgondag.

    Pussar och kramar till ALLA berörda.

    Malin, Magnus syster

    SvaraRadera